Понеділок, 2025 Липень 14, 09:21
Вітаю Вас Гість | RSS

КЗ "Приморська ЗОШ" Татарбунарського району

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вчителям

 

                         Рекомендації вчителям, щодо підтримки дисципліни в класі

  Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.

   Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.

 При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:

1.  Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.

 2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.

3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.

4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.

5.  Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.

6.  Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.

7.  Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.

 8. Будьте привітними.

 9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.

 10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.

  11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.

 12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.

13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях  гуртка, позакласних заходах, спільних походах.

 14. Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.


РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО РОБОТИ З УЧНЯМИ,

ЯКІ ВІДНОСЯТЬСЯ ДО ГРУПИ РИЗИКУ

   1. Необхідно дати відчути дитині, що вона належить до групи, класу, не відторгнута і займає важливе місце в колективі. Однак не можна примушувати її жити    в "кучі” і обов’язково бути на очах.                    Кожен має потребу в тому, щоб побути наодинці з самим собою, тим більше дитина .
   2. Заохочуйте дитину в тому, щоб вона дозволяла собі приємно проводити час, яке потребує взаємодію з людьми.     
   3. Виставляйте малюнки дитини, поробки, твори, одним словом, все те, що може зацікавити оточуючих. Це буде підвищувати впевненість дитини в собі,                  почуття самостійності. Хваліть її частіше. Допоможіть їй розпізнати та виразити приховані почуття, використавши для цього такі надійні канали, як                         малювання, роботу по дереву, ліплення, шиття ляльок, читання вголос розповідей, музику. Частіше запитуйте що вона відчула в тій чи іншій ситуації...
   4. Дізнайтесь, з ким дитина хотіла б працювати в групі і хто з дітей має на неї найбільший вплив. Розробіть план дій для дитини його бажаним партнером.
  5. Записуйте на аркуші паперу або реєструйте подумки скільки разів на день ви звертались до дитини і скільки разів ви висловили позитивні репліки і                        коментарі   в її адресу.  Перевіряйте цей "список” в кінці дня. Це буде нагадувати вам про ваше добре починання і про успіхи вашої дитини.


Правила, яких має дотримуватися вчитель

щодо невстигаючих учнів

  • Не ставте невстигаючого учня в несподівану ситуацію «запи­тання — відповідь»; дайте учневі можливість підготуватися та обмір­кувати відповідь.
  • Бажано, щоб учень відповідав не усно, а письмово.
  • Засвоєння великого за обсягом, різноманітного складного матеріалу не давайте відраду; розділіть його на окремі інформацій­ні шматки і подавайте поступово, в міру засвоєння.
  • Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати новий, тіль­ки-но засвоєний на уроці матеріал; відкладіть опитування на нас­тупний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
  • Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумни­ця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
  • Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
  • Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
  • Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійну, а не неврозну обстановку.

 


                                     Як допомогти дітям у непростому сьогоденні:

                                              поради для педагогів

Як педагоги ви можете зробити дуже багато для того, щоб допомогти вихованцям розібратися зі своїми думками та почуттями стосовно складної соціально-політичної ситуації в Україні, заспокоїти їх і допомогти почуватися спокійно і впевнено. У такі часи ваша відданість своїй справі, громадянська позиція та професійні навички стають особливо важливими.

1. Переконайте вихованців і їхніх батьків у тому, що ваше завдання перетворити позашкільний навчальний заклад на максимально безпечне місце для них і що педагогічний колектив, органи виконавчої влади зроблять усе можливе для того, щоб діти почувалися у безпеці.

2. Не жалійте часу та зусиль для того, щоб допомогти собі та іншим. Спілкуйтеся з колегам, діліться власними думками, досвідом, страхами та проблемами. У такий спосіб ви можете підтримати один одного. Саме так можна привести до ладу власні думки та переживання і підготуватися до спілкування з вихованцями.

3. Не варто замовчувати те, що відбувається в Україні. Про це слід говорити з вихованцями. Не намагайтеся радити дітям «просто забути про це». Вислухайте те, що говорять діти, проаналізуйте їхні відчуття та досвід. Обговоріть з ними почуття та думки, що цілком природно виникають у них в таких складних обставинах. Можна оголосити хвилину мовчання на початку заняття. Поясніть, що цим ми вшановуємо загиблих і постраждалих у зоні АТО.

4. Завжди будьте готові до діалогу зі своїми вихованцями – вини повинні знати, що їх вислухають.

5. Дуже важлива для кожного вихованця взаємна підтримка ровесників. Створюйте можливості для того, щоб діти могли співпрацювати один з одним. Постійний контакт з вами та друзями допоможе дітям відновити почуття безпеки.

6. Будьте готові до непростих запитань, наприклад: чому це відбувається? (людині важко зрозуміти масове знищення чи руйнування – покажіть, що ви це також не приймаєте, спробуйте надати дітям чітке пояснення зрозумілою їм мовою. - Чи все буде добре? Не давайте неправдивих обіцянок чи марних надій, але розкажіть вихованцям, що усі міністерства, відомства, військові, роблять усе можливе для відновлення миру та спокою в нашій державі.

7. Допоможіть вихованцям сформувати позитивні методи подолання стресу та страху, обрати найкращі стратегії поведінки для тієї чи іншої ситуації. Насамперед, з’ясуйте, яким чином вони долали свої страхи та переживання в минулому. Це сприятиме актуалізації досвіду та впевненості дитини в тому, що негаразди можна і треба долати.

8. Відновіть почуття нормальності. Будьте спокійні й зважені, заспокойте дітей і спробуйте наповнити змістом «буденні» життєві події. Забезпечте вихованцям навчально-творчу діяльність у психологічно комфортних умовах. Пам’ятайте, що позитивний настій дозволяє укріпити віру дитини у свої можливості щодо вирішення проблем.

9. Будьте уважними до дітей, особливо до тих, які потребують додаткової підтримки, зокрема соціально-психологічної допомоги.

10. Не забудьте піклуватися про себе – бережіть власне емоційне та фізичне здоров‘я. Адже лише здоровий педагог може підтримати та допомогти своїм вихованцям.


                               Поради вчителям у роботі

 Із замкненими дітьми:

1. Розширюйте коло спілкування, знайомте з новими дітьми першим.

2. Наголошуйте на перервах про корисність спілкування, розпитайте учня, що нового він дізнався, розмовляючи з іншими.

3. Прагніть стати для дитини взірцем людини, яка ефективно спілкується, що дуже допомагає їй у житті.

4. Залучайте якомога частіше до групових форм роботи, давайте завдання для колективної роботи.

5. Ніколи не протиставляйте дитину колективові, припиняйте зневажливі зауваження однокласників.

Із тривожними дітьми:

1.Доручення тривожної дитини мають відповідати віку.

2.Підтримуйте, говоріть про свою впевненість у тому, що дитина зможе виконати завдання.

3. Не порівнюйте досягнень дитини з успіхами інших дітей. Дуже важливі оптимістичні прогнози.

4. Не допускайте ситуації змагання, публічного виступу.

5. Зменшити або усунути тривожність дитини можна за допомогою малювання, фізичних вправ, читання художньої літератури, ігрової терапії, музико терапії.

 

  •  З агресивними дітьми:

1. Не сваріть дитину за те, що вона посміла гніватись на вас, зрозумійте її обурення: допоможіть усвідомити і сформулювати свої претензії до вас.

2. Дочекайтесь, коли емоції вщухнуть, і тільки тоді розкажіть дитині, що її агресія непотрібна в цій ситуації, все можна вирішити іншим, спокійним тоном.

3. Учіть дитину розуміти себе й інших. Якщо дитина навчиться усвідомлювати свої почуття і почуття інших, вона зможе свідомо обирати форми боротьби і захисту.

4. ​​​​​​​Спостерігайте за собою, щоб інколи ви самі не стали взірцем агресивної поведінки.

5. ​​​​​​​Залучайте батьків, з’ясуйте, чи вони не подають негативного прикладу.

  • З гіперактивними дітьми:

​​​​​​​1. Введіть знакову систему оцінювання. Хорошу поведінку і досягнення винагороджуйте, не жалійте для такої дитини схвалення.

2. ​​​​​​​Частіше проводьте хвилинки відпочинку з легкими вправами і релаксацією.

​​​​​​​3. У класі бажано мати мінімальну кількість предметів, які можуть відволікати увагу.

​​​​​​​4. Спрямовуйте зайву енергію гіперактивних дітей у корисне русло – під час уроку попросіть вимити дошку, прибрати зошити.

5. ​​​​​​​Введіть проблемне навчання, використовуйте у процесі навчання елементи гри, змагання. Більше давайте творчих завдань, уникайте монотонної діяльності.

6. ​​​​​​​Давайте лише одне завдання за раз. Якщо учень має виконати велике завдання, нехай воно буде у вигляді послідовних частин. Періодично контролюйте хід роботи над кожною частиною, вносячи відповідні корективи.

7. ​​​​​​​Створюйте ситуацію успіху, в якій дитина могла б проявити свої сильні сторони.

​​​​​​​8. Виховуйте навички роботи у класному колективі.

 


Посібник для роботи педагогів

"Планування та проведення батьківських зборів

щодо профілактики шкідливих звичок учнівської молоді"

  ♦ Завантажити


 


 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Copyright MyCorp © 2025
uCoz