Методичний кейс
Науково-методична проблема школи :
"Здійснеення нових методичних підходів у реалізації компетентнісної моделі освіти школярів через оновлення структури та інтеграцію змісту навчальних предметів, запровадження компетентнісної орієнтованих методик, технологій і форм освітнього процесу на основі педагогіки партнерства "
Головна мета методичної роботи в нашому закладі - формування системної моделі компетентнісної освіти школярів.
Методична робота школи спланована згідно нормативно-правових освітянських документів, Програми стратегічного розвитку, з врахуванням змін та новацій в галузі освіти.
Система науково-методичної роботи школи спрямована на:
- Здійснення методичної роботи як умови фахового впровадження сучасних освітніх стандартів;
- Формування професійно-педагогічної культури вчителів;
- Формування у педагогів позитивної мотивації до підвищення власної фахової майстерності та інноваційної діяльності;
- Продукування нових ідей і педагогічних технологій;
- Забезпечення психологічного супроводу педагогів;
- Розвиток творчості та професійної майстерності педагогів;
- Формування самоосвітніх компетентностей;
- Забезпечення методичного супроводу роботи з обдарованими дітьми;
- Забезпечення інструментарію для здійснення діагностичних та моніторингових досліджень.
У школі створено сприятливі умови для ефективної науково-методичної роботи, творчих пошуків педагогів.
Запроваджуємо різноманітні форми методичної роботи:
- індивідуальні (наставництво, консультування, самоосвіта),
- групові ,
- масові (педради, семінари, семінари-практикуми, педагогічні читання, методично-оперативні наради, засідання тощо).
Методична робота здійснюється за напрямками:
- вивчення потреб вчителів у методичних і психологічних консультаціях;
- робота з молодими вчителями;
- робота методичних угрупувань;
- здійснення моніторингових досліджень;
- атестація педагогів ;
- реалізація інноваційних проектів;
- участь педагогів у професійних конкурсах, проектах.
Функції методичної роботи:
1. Організаційно-методична допомога. проведення відкритих уроків, творчих звітів, творчих портретів; конкурсів професійної майстерності.
2. Інформаційно - аналітична діяльність :
§ вивчення стану викладання основ наук та результатів навчальної діяльності;
§ визначення термінів проведення діагностичних контрольних робіт і тестування з різних предметів;
§ підбір діагностичних тестів і контрольних робіт на основі тематичного планування;
§ проведення педагогічного аудиту з використанням різноманітних форм і методів;
§ визначення основних напрямків індивідуального супроводу вчителів на основі аналізу результатів педагогічного аудиту.
3. Консультативно-методична робота:
§ індивідуальна робота з вчителями різної кваліфікації;
§ розробка разом з вчителями тематичного і поурочно планування;
§ організація позакласної роботи з предметів, проведення олімпіад, наукових конференцій;
§ участь у педагогічних проектах
4. Забезпечення безперервного підвищення кваліфікації вчителів:
§ систематизація роботи з проходження вчителями курсів підвищення кваліфікації;
§ провадження в практику роботи вчителів досягнень сучасної педагогічної науки,
;
§ участь вчителів школив конкурсах педагогічних досягнень, оглядах, виставках, конференціях;
§ активне здійснення зв'язків з районним методичним кабінетом;
§ стимулювання педагогічних досягнень вчителів.
5. Атестація вчителів
§ організаційно-методична допомога вчителям, які проходять атестацію;
§ складання індивідуальних планів підготовки до атестації з кожним вчителем;
§ діагностика і експертиза педагогічної діяльності вчителів, що атестуються.
Основним гарантом державотворення є високоякісна освіта, а гарантом якості освіти – високопрофесійний вчитель. Існує вислів: „Є хороший вчитель – є майбутнє у держави”.
Сьогодні школу не можна уявити собі без згуртованого колективу, дружнього союзу однодумців. До складу педагогічного колективу входять висококваліфіковані вчителі, які готові до роботи в сучасних умовах і прагнуть досягати нових освітніх результатів.
Педагогічний колектив нашої школи гнучко реагує на запити часу, варіює, шукає ефективні шляхи і методи навчання. Зміни, що сталися в освітянському просторі знайшли своє відображення і в науково – методичній роботі, що є складовою частиною освітнього процесу вшколі.
Діяльність вчителів нашої – це сплав творчої думки і натхненної праці. Стимулом педагогічної творчості є визнання батьків та учнів. Рушійною силою – прагнення якомога краще вчити дітей. Базою творчого підходу до діяльності – поєднання традиційного та інноваційного в освітньому процесі.
Мета шкільного методичного кабінету – підтримувати діловий тонус педагогів, допомагати в подолані труднощів, сприяти розвитку творчого потенціалу вчителів.
Всі наші педагоги такі різні, але безмежно закохані у свою справу, цінують прекрасне, прагнуть досконалості. А найголовніше – вони люблять своїх учнів, адже школа через учителя вчить дитину жити у світі прекрасного, щоб краса світу творила красу в самій людині і навпаки. В цьому процесі немає головного і другорядного. Тут усе головне – і урок, і взаємини між учителем і учнем, і позаурочна діяльність.
ПЕРЕЛІК АКТУАЛЬНИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ ДОКУМЕНТІВ
ДО ПОЧАТКУ 2019/2020 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Лист МОН № 1/11-5966 від 01.07.2019
"Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів
у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році"
· Закон України «Про освіту»
· Закон України «Про загальну середню освіту»
· Закон України «Про позашкільну освіту»
· Концепція Нової української школи
· Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»
· Державний стандарт початкової освіти
· Стратегія національно-патріотичного виховання (указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 )
· Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України ( у редакції наказу МОН України від 29.07.2019 № 1038)
· Розпорядженнями КМУ від 17.04.2019 № 251-р «Про внесення змін до пункту 24 плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”
· Наказ МОН України від 23.04.2019 № 536 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти»
· Наказ МОН України від 10.06.2019 № 798 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2020»
· Наказ МОН України від 06.08.2019 № 1077 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році»
· Наказ МОН України від 27.08.2019 №1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»
· Лист МОН України, ІМЗО від 20.05.2019 №22.1/10-1965 «Про проведення Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека - 2020»
· Лист МОН України від 10.06.2019 № 1/9-365 «Про перелік навчальної літератури , рекомендованої Міністерством освіти і науки України у 2019/2020 навчальному році»
· Лист МОН України від 27.06.2019 №1/9-414 «Деякі питання щодо створення у 2019/2020 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок у 2019/2020 навчальному році»
· Лист МОН України від 01.07.2019 №1/11-5966 "Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році"
· Лист МОН від 18.07.2019 № 1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 навчальному році».
· Лист МОН України від 22.07.2019 №1/9-471 ''Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу''.
· Лист МОН України від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».
· Лист МОНУ від 05.08.2019 №1/9-498 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 навчальному році»
· Лист МОНУ від 13.08.2019 №1/9-512 «Щодо мультфільмів для учнів 1-4 класів, які можуть бути використані при проведенні Першого уроку або під час навчання в закладах загальної середньої освіти»
· Лист МОНУ від 16.08.2019 № 1/9-523 «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»
· Лист МОНУ від 20.08.2019 № 1/9-525 «Щодо організації форм здобуття загальної середньої освіти»
· Лист МОНУ від 23.08.2019 № 1/9-531 “Щодо ціннісно орієнтованої тематики проведення Першого уроку та навчання у 2019/2020 навчальному році”
· Лист ІМЗО від 22.08.2019 № 22.1/2876 «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2019/2020 навчальному році»
· Лист МОН України від 23.08.2019№ 1/11-7730 «Про умови та порядок проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2020»
ПЕРЕЛІК АКТУАЛЬНИХ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ ДОКУМЕНТІВ
ДО ПОЧАТКУ 2020/2021 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
Методичні рекомендації про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-430 від 11.08.2020
Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021 н. р.
Інструктивно-методичні листи Міністерства освіти і науки України
2020 р.
2019 р
Лист МОН України №1/11-1143 від 06.02.2019 р “Щодо встановлення тарифного розряду асистента вчителя”
2018 р
2012 – 2017 рр
Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332 “Про Перелік навчальних пр